Eesti Inseneride Liit
Eesti Inseneride Liit (EIL) on Eesti Vabariigi inseneriühenduste, insenerikoolitajate ning inseneritööd hindavate ettevõtjate ja sihtasutuste ühist tehnoloogiahuvi koondav vabatahtlik juriidiline ühendus. EIL loob keskkonna kutseliste inseneride ettevalmistamiseks ja rakendamiseks koostöös teadlaste ja ettevõtjatega.
Tegevussuund 1. Teaduse, tehnoloogia ja inseneeria populariseerimine ning selleks vajalikud tegevused
1. Inseneeria-alase informatsiooni koondamine internetiportaal insener.ee, info kogumine, administreerimine. Eesmärk: koondinformatsioon kooliõpilastele, tudengitele, inseneridele ja ettevõtjatele;
2. Põhikoolides ja gümnaasiumites vestluste/loengute pidamine 40 tk/aastas. Eesmärk: inseneri edulood on orientatsiooniks ja innustavad noori tegutsema tehnika ja tehnoloogia valdkonnas;
3. Gümnaasiumites tehnoloogia valdkonna õpetamine, sh õppekavade koostamine, õppematerjali sobitamine, valikaine tundide andmine. Eesmärk: vähemalt 40% gümnasiste valivad tehnoloogia suuna;
4. Huviringide töö juhendamine. Eesmärk: tehnikaringide tegevusvaldkonna ja geograafia laiendamine, materiaalse baasi tugevdamine, juhendajate koolitus;
5. Kutse- ja tehnikakõrgkoolide ning ülikoolide infrastruktuuri (laborid, muuseum, raamatukogu) kasutamine õpilastes tehnikahuvi tekitamiseks, tegevused: laboratoorsete katsete teostamine, demonstratsioonid keerulistel seadmetel loodusnähtuste selgitamiseks. Eesmärk: õpilastele praktiliste tööde ja ka demonstratsioonide korraldamine,
6. Põhikooli-, kutsekooli- ja gümnaasiumiõpilaste tutvumisreisid ettevõtetes. Eesmärk: omada ettekujutust ettevõtluses kasutatavast tehnoloogiast, vahetu kontakt tööprotsessiga
7. Põhikooli ja gümnaasiumiõpetajate koolitus; kolme kursuse läbiviimine. Eesmärk: reaalainete ja ka tööõpetuse õpetajatele tehnilise mõtlemise ja teadmiste praktiliste väljundite süvendamine;
8. Inseneripäevade korraldamine; Eesmärk: inseneride rolli ja võimaluste ning väljakutsete teavitamine tervikahelas T&A&E
Tegevussuund 2. Teaduse, tehnoloogia ja inseneeria valdkonna hariduse kvaliteedi tõstmine kõikidel haridustasemetel ning selleks vajalikud tegevused:
1. Õppekavade aluseks olevate kutsestandardite koostamine. Eesmärk: tööelu nõudmiste fikseerimine kvalifikatsiooni vastavuse hindamiseks ja õppekavade kaasajastamiseks;
2. Kutse-, rakenduskõrg- ja kõrghariduse õppekavade terviklikkuse tagamine, selleks ettepanekute koostamine. Eesmärk: tupikteede vältimiseks õppekavade sidumine ja ülikooli sisseastumiskriteeriumite sobitamine;
3. Õppekavade akrediteerimise korraldus Euroopa Rahvuslike Inseneriorganisatsioonide Assotsioonis (FEANI);selleks vajalikud tegevused: tehnika, tehnoloogia ja ehituse kõrghariduse õppekavade analüüsi teostamine, tõendusmaterjalide ja taustainfo koostamine FEANI-le. Eesmärk: õppekavades inseneriõppeainete mahu ja kvaliteedi vastavushinnang Euroinseneri kvalifikatsiooni taotlemiseks;
4. Kõrghariduse tasemete ja insenerikutsete sidumine, selleks kutse omistamise õiguste taotlusdokumentatsiooni koostamine. Eesmärk: koolitaja poolt lõpetajale kutse omistamise eelduste ja protseduuride koostamine;
5. Kõrgkooli erialaõpetajate ettevalmistamine inseneri kutsekvalifikatsiooni taotlemiseks, selleks soovituslike juhendite koostamine. Eesmärk: insenerivaldkonna erialaõpetajad omavad kutsekvalifikatsiooni tunnistust, on kutselised insenerid (6, 7 või 8 tase)
6. Ettevõtete tippspetsialistide kaasamine õppeprotsessi. Eesmärk: praktilise vahetu töökogemuse toomine kooli, õpilaste ja tudengite poolt eriala väljundite tajumine
Tegevussuund 3. Teaduse, tehnoloogia ja inseneeria valdkonnas töötamise väärtustamine ning selleks vajalikud tegevused
1. Toimiv Elukestev õppesüsteem insenerikutse omandamiseks või taaskinnitamiseks, selleks koolitajate ja koolitusprogrammide aktsepteerimine. Eesmärk: erialaste teadmiste täiendamine ja dünaamiline vajaduspõhine õpe
2. Koostöös Eesti Teaduste Akadeemiaga teaduse, arenduse ja ettevõtluse sidumiseks seminaride korraldus „Teaduselt ettevõtlusele“; Eesmärk: regulaarsed arutelud ettevõtluse vajadustest ja teaduse võimalustest. Valdkondliku võimekuse ja jätkusuutlikkuse monitooring;
3. Inseneriseminar/infopäev “Tehnikaharidus, tehnikateadus ja inseneeria“, selleks asjakohaste teatmematerjalide koostamine.Eesmärk: kõrghariduse kvaliteedi ja kvantiteedi vastavus tööturu vajadustele;
4. Inseneri töörahulolu tagamine, vastavate andmete kogumine ja hinnang. Eesmärk: inseneri loovust takistavate faktorite selgitus
5. Inseneride erialaühenduste ja kõrgkoolide vastavate erialade üliõpilaste omavaheline sidumine. Eesmärk: nn vanade ja noorte mõttemaailma lähendamine;
6. Piirkondlikud inseneriühendused, nende roll, mh teadlikkuse tõstmine ja organiseerimistöö. Eesmärk: maakonnakeskustes toimivad inseneriorganisatsioonid on mõttekojaks tehnoloogiate rakendamisel ja toimuvad elukorralduslikud arutelud sidumaks kohaliku kogukonnaga;
7. Inseneride suhtluskeskkonna loomine internetis, keskkonna administreerimine Eesmärk: Informatsioon tehnika saavutustest, uutest tehnoloogiatest foorumi kommentaaridega;
8. Insenerikonverentsi korraldamine „Haridussüsteemi väljundid ettevõtluses“ (väärtusahel vilistlane – haritlane – teadlane – insener – ettevõtja) Eesmärk: erinevate haridustasemete õppekavade väljundite vastavus nõudlusega;
- Teadus- ja tehnoloogiapakti partnerite tegevused
- Bioteaduste Üliõpilaste Selts
- Eesti 2.0
- Eesti Inseneride Liit
- Haridus- ja Teadusministeerium
- Hariduse Infotehnoloogia SA
- Innovatsioonikeskus INNOKAS
- Järveküla kool
- Jõhvi Gümnaasium
- Kadrina Keskkool
- Kohtla-Järve Gümnaasium
- Kolm Põrsakest OÜ
- Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium
- Merivälja kool
- Pelgulinna Gümnaasium
- Riin Tamm
- SA Kutsekoda
- SA Tartu Keskkonnahariduse Keskuse huvikool Tartu Loodusmaja
- TTÜ Mektory Tehnoloogiakool
- Tallinna Loomaaed
- Tallinna Reaalkool
- Tallinna Ülikool
- Tartu Observatoorium
- Teadusteater OÜ
- Viimsi Keskkooli Teadmiskeskus „Collegium Eruditionis“
- Ülle Kikas
- F9 Distribution Baltic
- Inseneeria teemapäev
- Koolide ja ettevõtete koostööseminarid
- Koolide ja ettevõtete koostöö teemalised materjalid
- Teaduse populariseerimine
- Teaduse populariseerimise projektikonkurs
- Eesti Kunstiakadeemia
- Eesti Rahvusringhääling
- Innovatsioonikeskus INNOKAS
- Konguta Kool
- Lasva Käsitööselts
- Lümanda Põhikool
- Eesti Füüsika Selts MTÜ
- Filosoofiasõprade selts MTÜ
- Klubi EGEA-Tartu MTÜ
- Robootika MTÜ
- SPARK Makerlab MTÜ
- MTÜ Wikimedia Eesti
- Eesti Meremuuseum SA
- Eesti Polaarfond SA
- Eesti Tervishoiu Muuseum SA
- Tallinna Tehnika- ja Teaduskeskus SA
- Saaremaa Ühisgümnaasium
- Tallinna Tehnikaülikool
- Tallinna Ülikool
- Tartu Observatoorium
- Tartu Ülikool
- Black Plastic Media Production OÜ
- Captain Corrosion OÜ
- Eesti Kirjandusmuuseum
- Eesti Maaülikool
- Eesti Putukatööstuse Liit
- Eesti Tehnoloogiakasvatuse Liit
- Elva Gümnaasium
- Emakeele Selts
- Häkkerikoda MTÜ
- MTÜ Eesti 2.0
- Merkuur OÜ
- Metsküla algkool
- Palade Loodushariduskeskus
- Pirita Majandusgümnaasium
- Ruumiharidus MTÜ
- Teaduskeskus AHHAA SA
- Tehnoloogiahariduse Selts
- Valga Gümnaasium
- Vapramäe-Vellavere-Vitipalu Sihtasutus
- Viljandi Gümnaasium
- Von Krahli Teater MTÜ
- Teaduse populariseerimise projektikonkurs
- Rahvusvaheline koostöö
01. oktoober 2024
Eesti meeskond saavutas ülemaailmsel FIRST Global Challenge robootikavõistlusel kolmanda koha
24. september 2024
Annika Moppel pälvis Euroopa noorteadlaste konkursil tunnustuse ning jagab enda kogemusi konkursil osalemisest
18. september 2024
Toida oma keelehuvi noorlingvistide keeleklubis
Sündmused
Elektrivaldkonna noortefestival: Positron 2024
Eesti Näituste messikeskuses
Rakett69 teadussessioon koos Rakett69 võitja Andri Türksoniga
Rakett69 teadusstuudiod, Valukoja 12, Tallinn
Õpilasleiutajate riiklik konkurss
Harrastusteaduse seminar
WAF lounge, Raekoja plats 10, Tartu
Build-a-Thon Energy 2024