Eesti koolinoored tulid tööstusele appi ning ehitasid uusi tootmisliine

Pilt

Eelmise aasta novembris ajasid erinevates vanustes noored üle kogu Eesti meeskonnad kokku ning hakkasid juhendajatega koos oma klassiruumides toimivaid tootmisliine ehitama – Eesti Inseneride Liit koos Robomiku ja Eesti Masinatööstuse Liiga kuulutas välja järjekordse STEAM väljakutse, mis lõppes eelmisel nädalal.

Seekordne väljakutse pakkus noortel võimaluse panna end proovile viimasel ajal palju kõneainet pakkunud valdkonnas – tööstuses. Noored said ülesandeks luua vabalt valitud materjalidest päriselt töötava tootmisliini, mis liigub korruste vahel ning annab tootele kolmes punktis lisandväärtuse. Võistlustöid laekus üle kogu Eesti ning osalejaid oli lasteaiast gümnaasiumini välja ja tootmisliine oli ehitatud nii legodest, papist kui ka puidust. 

“Tänavu laekunud tööde tase oli väga kõrge ning näitasid suurepärast meeskonnatööd, loovust ning kõrget probleemilahendamisoskust,” kirjeldab Eesti Inseneride Liidu järelkasvu programmijuht Kristi Kuusemets ning lisas, et kui meie haridussüsteem suudaks kõigi nende noorte tehnoloogiahuvi hoida ja toita, paistaks Eesti tööstuse ja majanduse tulevik väga helge.

Eesti Inseneride Liidu poolt korraldatud STEAM võistluse eesmärgiks oli läbi mängulise tegevuse tõsta noorte teadlikkust inseneri elukutsetest, tutvustada noortele lähemalt inseneeria erinevaid valdkondi ning populariseerida STEAM õpet Eesti koolides. Kuusemetsa sõnul näitab statistika, et noorte huvi reaalainete vastu hakkab vähenema põhikooli II astmes ja on madalaim kolmandas ning taolised võistlused on väga hea viis, kuidas noortes reaalteaduste ja tehnika huvi uuesti sütitada. “Ei ole mingi saladus, et meie rikkus tuleb tööstusest ning selle eduks on vaja Eestis oluliselt rohkem insenere. STEAM väljakutse pakub noortele võimalust mitte ainult võistelda, vaid ka uurida karjäärivõimalusi insenerina ning jätkata osalemist STEM valdkonnaga seotud üritustel ja projektides” kirjeldab võistlust EILi president Igor Krupenski. 

Võistlus toimus 4 vanuseastmes ning iga vanuseastme parimad said ka auhinnad, mille olid välja pannud projekteerimisettevõte Insero, Robomiku, Merkuur, Rakett69 teadusstuudio, Enerhack Kids, Proto Avastustehas ja Öun Drinks OÜ. Auhinnafondi panustasid veel Embach Ehitus, Ramm Ehitus ning Eesti Masinatööstuse Liit.

Võitjate ja nende töödega saab tutvuda siin: https://www.insener.ee/steampaev/.

Karjäär, mis muudab: insener harutab maailma juppideks lahti

Karjäär, mis muudab: insener harutab maailma juppideks lahti

Karjäär, mis muudab: kohalikust planetaariumist Euroopa Kosmoseagentuuri

Karjäär, mis muudab: kohalikust planetaariumist Euroopa Kosmoseagentuuri

Karjäär, mis muudab: insener saab ja peabki olema loominguline

Karjäär, mis muudab: insener saab ja peabki olema loominguline