Pärnus toimus Digiõppehäkaton, kus noored said loominguliselt läheneda mereökosüsteemi õppematerjalide loomisel

Digiõppehäkatoni võitjad

8.-10. novembril 2024 toimus ülemaailmse DigiEduHack algatuse osana sinimajanduse teemaline digiõppe häkaton Pärnus – seekord digitaalselt. Häkatoni väljakutse osalejatele oli töötada välja huvitavaid ja fantaasiarikkaid virtuaalseid põgenemistube, mis tutvustaksid elujõulise mereökosüsteemi tähtsust ja jätkusuutlikke praktikaid merendussektoris.

Õnnitleme seitset meeskonda, kes jõudsid finišisse! Ja võime uhkusega öelda, et selle sündmuse õnnestumiseks oli kaasatud üle 50 inimese. Oleme eriti õnnelikud, et häkatoni osalejate taust oli väga mitmekesine: haaratud olid mitu valdkonda ning vanusegruppi (13–69 aastat), kohapeale Pärnusse tulid osalejad üle Eesti ning paralleelsel veebihäkatonil osalesid meeskonnad Taanist, Saksamaalt ja Keeniast.

Kuid see on alles algus – nüüd keskendume võitnud projektide virtuaalsete põgenemistubade loomisele ja hiljem ka nende levitamisele, et haridusasutused neid päriselt õppetegevustes kasutada saaks. Põgenemistubade professionaalset loomist toetavad sinimajanduse digiõppe häkatoni eestvedajad organisatsioonidest Global Skills Network ja BonoLab.

Kohapeal toimunud häkatonil pälvisid auhinnalised kohad:

Kohapeal osalenud 3 parimat tiimi said auhinnaks meeskonnale 500€ stipendiumi.

Esikoha pälvinud meeskonna nimega “Praetud kroksid” moodustasid Tartu loodusmaja huvikooli õpilased Emma-Mia Tammeveski, Kaisa Heleen Holz ja Miko Kohv ning Eesti UNESCO ühendkoolide ja Läänemere Projekti võrgustiku koordinaator Maria Ivanova. Võitjate kontseptsioon keskendub Läänemere eutrofeerumisele ja vetikakasvatamisele kui ühele võimalikule lahendusele toitainete vähendamiseks meres.

Meeskond võttis oma kogemuse järgnevalt: „Oma kontseptsioonis ühendasime kõigi meeskonna liikmete huvid, alustades mahajäetud hoonetest kuni tulevikutoidu ja mere bioloogilise mitmekesisuse säilitamiseni. Tulemuseks sai üks väga lõbus ja põnev põgenemistoa idee!“. Võitjate kontseptsiooniga saab tutvuda siin.

Paralleelselt lahendasid sinimajanduse digiõppehäkatoni väljakutset ka meeskonnad välismaalt, kellest esikoha pälvis meeskond “Redesign Learning” Keeniast, kuhu kuulusid õppedisainer Lilian Warutere ning keskkonnateaduste üliõpilane, veebidisainer ja videograaf Violet Warutere. „Meie meeskond suhtub väga kirglikult keskkonda ja kaasahaaravate õpikogemuste loomisesse,“ kommenteeris Lilian, kes kasutab oma õppedisaineri töös tõenduspõhiseid meetodeid ning on ka loonud ja juhtinud veebipõhiseid õpikogukondi. Tutvu nende ideega siin.

Lisaks saavad kaks võitnud tiimi aastapikkuse litsentsi We Are Learning tehisintellekti põhise õppeanimatsioonide loomise tööriista kasutamiseks ning õppedisaini tööriista ELB Learning kasutamiseks.

Täname häkatoni mentoreid ja žüriid:

Häkatoni toimumist rahastasid Global Skills Network @SHORECommunity üritusena ning EL programm “Euroopa horisont” (toetus 101112815) ja Preb4Blue toetusega. Üritusele andsid hoogu Swedbank, Tallink, Tartu Ülikooli Pärnu Kolledž, DigiWise ja ALPA Kids.

Karjäär, mis muudab: riigiteadustest inseneeriasse

Karjäär, mis muudab: riigiteadustest inseneeriasse

Karjäär, mis muudab: moedisaineri unistusest tekstiilmaterjali inseneriks

Karjäär, mis muudab: moedisaineri unistusest tekstiilmaterjali inseneriks

Karjäär, mis muudab: insenerid aitavad päästa elusid

Karjäär, mis muudab: insenerid aitavad päästa elusid