Töö- ja tehnoloogiaõpetajate töötuba “Tee ise droon” otsib vastust küsimusele “Mis siis, kui…”
02. oktoober 2025

Eesti Inseneride Liit koostöös Eesti Teadusagentuuri TeaMe 3.0 programmi ja Euroopa Liidu kaasrahastusega valmistab ette töö- ja tehnoloogiaõpetajatele suunatud drooniehituse koolitust HUMALA Tallis 23.–24. oktoobril 2025.
Koostöös Eesti Tööõpetajate Seltsi, Eesti Tehnoloogiakasvatuse Liidu, VIVITA International OÜ, Riigikaitse Rügemendiga ning partnerettevõtetega Martan Defence OÜ, Eesti Drooniralli, Loov Eesti ja EIL liikmesülikooli Lennuakadeemiaga oleme kokku pannud põneva töötoa.
HUMALA koolituskeskuses ei piirdu tegevus vaid mehitamata liikurvahendite ehitamise ja kavandamisega, vaid arutleme üheskoos väljakutsete üle:
- Kuidas tasakaalustada struktureeritud õpet vaba uurimisega, et lapsed saaksid õppida läbi leiutamise ja ehitamise ning tunda eduelamust?
- Kuidas luua ülesandeid, kus lähteülesandes jääb lõpptulemus lahtiseks ja täpseid juhiseid ei anta, näiteks: „Ehita midagi, mis suudab liikuda“?
Kaasaegses õppetöös on kandev roll MATIK-valdkonnal, mida saab siduda teiste õppeainetega, nagu kunst, muusika, liikumine ja jutustamine, ning kombineerida tehnoloogiaõppega, näiteks programmeerimise, mehhatroonika või lihtsa tehnoloogiaga, et avada laste kujutlusvõime.
Uueks normaalsuseks on saanud vigade ja eksimuste aktsepteerimine loovõppes. See julgustab õpilasi katsetama ning mitte kartma ebatavalisi ideid.
Töötoas arutame koos õpetajatega, kuidas kasutada loomulikku uudishimu ja esitada avatud küsimusi stiilis „Mis siis, kui…?“, ning kuidas anda õpilastele võimalus kavandada ise väärtusahelaid ja katsetada oma ideede teostamist. Eesti Inseneride Liidu koostöö õpetajate ja lastega ning julgete ideede toetamine aitavad suunata noori juba varases eas leidma oma tee loovusesse ja inseneeriasse.
Oluline on rõhutada Rene Rässa, KRA noortepoliitika valdkonnajuhi seisukohta:
”Droonindus ühendab tehnoloogia, loovuse ja riigikaitse. Koos Eesti Inseneride Liiduga otsib Kaitseressursside Amet viise, kuidas pakkuda noortele põnevaid ja arendavaid võimalusi. Tegevuste alustalaks on töö- ja tehnoloogiaõpetajate sihipärane tegevus laste loovuse ja käeliste oskuste arendamisel.”
Laste loovus õitseb avatud küsimuste, vihjete ja mängulisuse kaudu, kui õpetaja loob selleks inspireeriva keskkonna.
Õpetaja roll on hindamatu, sest just nemad annavad lastele julguse proovida, eksida ja lõpuks oma ideid ellu viia.
Loovust arendav õpe ei valmista lapsi ette ainult järgmiseks koolipäevaks, vaid kujundab neist parema maailma loojad.
Eesti Inseneride Liit tänab kõiki kaasamõtlejaid ja toetajaid, kelleta ei ole võimalik väärtustada töö- ja tehnoloogiaõpetajate tööd parema hariduse ja ühiskonna kujundajatena.
Artikkel ilmus Insener.ee portaalis. Artikli autor: Enn Kerner, Eesti Inseneride Liidu asepresident.
Sündmused

TI-Hüpe x õpilaste avakoolitus
Veebis

Harrastusteaduse seminar: kogukondade teadustöösse kaasamise võimalused ja õppetunnid
Lydia hotelli konverentsisaal
Robotex International 2025
Unibet Arena, Tallinn
TalTechi AI-võistlus Robotexil
Inseneeriapäevad 2025 sügishooaeg
üle Eesti
Näitused

Näitus “Solaride ja päikeseenergia. Võimalus teha võimatut!”
Energia avastuskeskus, Tallinn

Näitus „Lendav tramm“
Tallinna Rahvaste Muuseum
Ahhaa, hiidputukad!
AHHAA Teaduskeskus
Hüvasti, noorus! Kuidas sina tahad vananeda?
Eesti Tervisemuuseum
Mis on valgus? Georg Friedrich Parroti füüsikakabinet
Tartu Ülikooli muuseum, Lossi 25
